lapajánló
Magyar7 - 17. száma
2023. június 11., 16:10

Határtalan Erdély a diákok szemével

A Határtalanul program keretében a Füleki Gimnázium, valamint a nagykaposi Erdélyi János Alapiskola diákjai június 5. és 9. között felejthetetlen öt napot töltöttek együtt az erdélyi Szovátán és környékén, mely „A Kárpát-medence magyarlakta területeinek megismerése” című pályázat keretein belül a Nemzetpolitikai Államtitkárság támogatásával az SZMPSZ szervezésében valósult meg.

Fotó: Bodnár Henriett

A Füleki Gimnázium diákjai közül főként azok vettek részt a kiránduláson, akik a Határtalanul vetélkedőkben részt vettek, illetve az Apropó Kisszínpad tagjai. Az Erdélyi János Alapiskolából pedig azok a 7.,8. és 9. évfolyamos diákok kaptak lehetőséget az utazásra, akik a március 15-e tiszteletére szervezett ünnepi műsor résztvevői voltak. A SZMPSZ, Fekete Irén elnöknő és Majer Anna segítségének köszönhetően a kirándulók minden felvilágosítást megkaptak, a programok változatosak, érdekesek, tartalmasak voltak.  Az Erdélyi János Alapiskolából közül Kovács Lilla, Szabó Zille és Očenáš Kitti részletesen beszámoltak a programról.

Nagyon vártuk az erdélyi kirándulást, főleg azért, mert még sosem jártunk ott. Az első napunk az utazással telt. Másnap a Medve-tó és a szovátai kilátó volt az úticél, ami nagyon tetszett.

Túráztunk egy kicsit, majd visszatértünk a hotelbe, ahol ebéd után lehetőségünk volt kipróbálni a szálló wellness részlegét. Harmadik nap Petőfi nyomába eredtünk. Meglátogattuk Fehéregyházát, ahol megtekintettük a Petőfi emlékszobrot, és a csata helyszínét. Ezután Segesvár következett, ahol láttuk az Óratornyot, valamint a Drakula-házat. Negyedik napon elmentünk a Parajdi Sóbányába, később pedig a Mini Erdély Parkban néztünk körül, ahol Erdély kicsinyített változatát láthattuk. Az utolsó nap reggelén még útba ejtettük Kolozsvárt megtekinteni a Mátyás szobrot és Mátyás király szülőházát, majd indultunk haza. Esténként a hotelben együtt zongoráztunk, énekeltünk, társasjátékoztunk, sportoltunk és kipihentük az aznapi nap fáradalmait.

Leginkább a szovátai kilátóról nyílt kilátás tetszett nekünk, mivel ez egy gyönyörű, dombos, zöld vidék, ami csodálatot keltett bennünk.

Összességében a kirándulás nagyon jól sikerült, rengeteg új helyet ismertünk meg, új barátokat szereztünk, jól éreztük magunkat. Hálásak vagyunk a lehetőségért, mert sokkal többet adott nekünk ez a kirándulás, mint reméltük” – nyilatkozták a lányok.

Fotó:  Bodnár Henriett

„Nagyon sok különleges élménnyel gazdagodtam, a csodálatos erdélyi táj bűvölt el leginkább. Szovátát hintóval barangoltuk be és szeretteimnek korondi kézműves portékát vehettem“ – fűzte hozzá a szintén füleki Krpelan Lara.

Erdély a kultúra és a kreativitás földje. Boldog vagyok, hogy ide eljutottam. A szabadidőt, amit kaptunk, azt is sétával, felfedezéssel és barátkozással töltöttem”

– mondta Havran Bogi, füleki gimis.

Az Erdélyi János Alapiskolából Matus Eszter, Rezes Sylvia, Erdélyi Alexandra és Boczán Anna Fruzsina mesélt még az élményeiről.

„A kirándulás során sok érdekes helyet jártunk be. Idefelé jövet meglátogattuk a Királyhágót és Körösfőt. Szovátán szálltunk meg, melynek környékét is bebarangoltuk. Nagyon tetszett a Medve-tó, Segesvár, Fehéregyháza és Parajd is. A kirándulás a szép helyeken kívül sok jó emléket, örömöt adott számunkra” – mondták a nagykaposi diáklányok.

Fotó:  Bodnár Henriett

S hogy mit adott még a Határtalanul program a résztvevőknek?

Azt, hogy kinyílt a diákok és a tanárok előtt a világ, a lélek. Én már többször is részt vettem gimnazistáinkkal ezen a programon és mindig tanulságos volt számomra a határon túli élet, a magyarlakta területeinek megismerése.

Az anyaországban is már számtalan helyet, várost fedeztünk fel. Most Szovátán olyan társasággal voltunk, akik nagyon egymásra tudtak hangolódni. A végvári diákok találkozása volt ez. Nagyon sokat beszélgettünk a kollégákkal, Bodnár Henriett és Urbán Emőke, nagykaposi iskolavezetőkkel. Közös volt minden programunk, közösek a problémák és az örömök is. Érdemes volt utaznunk, felfedeznünk újabb magyar vidékeket, az összmagyarság történelmét, földrajzi szépségeit, s ehhez a nagykaposi és a szovátai magyar emberek kedvessége, előzékenysége, magyarsága további hitet adott” – zárta Molnár László, a program füleki vezetője.

Megosztás
Címkék

Iratkozzon fel napi hírlevelünkre

A Facebook drasztikusan korlátozza híreink elérését. A hírlevelünkbe viszont nincs beleszólása, abból minden munkanapon értesülhet a nap 7 legfontosabb híréről.