2013. szeptember 23., 12:29

Jelentősebb mértékben emelkedhet a minimálbér

POZSONY. Jövőre az utóbbi évek legjelentősebb mértékű minimálbér-emelkedésére kerülhet sor, ha a kormány jóváhagyná a család- munkaügyi és szociális minisztérium javaslatát. Januártól 14,30 euróval emelkedhet a minimálbér.

A minimálbér jövő évi emelésére tett javaslatot a Ján Richter vezette család- munkaügyi és szociális minisztérium. Ha a kormány jóváhagyja a tervezetet, bruttó 337,70 euró helyett 352 euró lehet a minimálbér 2014 januárjától. Ez "tisztán" 12,36 euró többletet jelentene a legkisebb bevétellel rendelkezőknek.

Richter eredetileg csupán 8,20 eurós minimálbér-emelést javasolt azzal érvelve, hogy Szlovákia gazdasága nem engedhet meg ennél többet. A szakszervezetek ugyanakkor jelezték: a minimálbér lehető legnagyobb mértékű emelése érdekében támogató megmozdulásokat terveznek.

„Az alacsony minimálbér miatt Szlovákiában majdnem 1,6 millió ember van kitéve az elszegényedés kockázatának” – mondta Jozef Balica, a KOVO szakszervezet nevében. A szlovákiai szakszervezetek szerint 346 eurónyi bevétel a szegénységi küszöb határát jelenti a családok esetében. 

„Ezen a téren legrosszabb helyzetben Eperjes (Prešov) megye van, ahol 146 000 ember él a szegénységi küszöb határán“ – fűzte az elmondottakhoz Balica.

A munkáltatók a kormány szándékával ellentétben nem változtatnának a minimálbér jelenlegi összegén.

Megosztás